سید

عَــزِیـزٌ عَـلَیَّ أن أرَی الخَــلقَ وَ لا تُــرَی

سید

عَــزِیـزٌ عَـلَیَّ أن أرَی الخَــلقَ وَ لا تُــرَی

دو برخورد متفاوت از امام صادق با دو فقیر

| چهارشنبه, ۲۴ شهریور ۱۳۹۵، ۰۵:۰۵ ب.ظ | ۰ نظر

یکی از اصحاب امام جعفر صادق (علیه السلام) حکایت می‌کرد:
روزی در مِنی و عرفات در حضور آن حضرت مشغول خوردن انگور بودیم که فقیری آمد و تقاضای کمک کرد. حضرت یک خوشه انگور به آن فقیر داد. فقیر گفت: انگور نمی خواهم، چنانچه درهم و دیناری دارید، کمک کنید. امام فرمود:

خداوند به تو کمک نماید. فقیر مقداری راه رفت و سپس بازگشت و همان مقدار انگور را درخواست کرد، ولی حضرت چیزی به او نداد و فقط فرمود: خدا به تو کمک نماید.

بعد از آن، فقیری دیگر آمد و درخواست کمک کرد.
حضرت چند دانه انگور به او داد. فقیر آن چند دانه انگور را گرفت و گفت: «الحمد للَّه ربّ العالمین» که خداوند مهربان مرا روزی داد؛ و چون که خواست برود امام به او فرمود: صبر کن؛ و دو دست مبارک خود را پر از انگور کرد و به او داد. فقیر بار دیگر خدای تعالی را شکر و سپاس گفت و خواست حرکت کند که برود؛ حضرت فرمود: چقدر پول همراه داری؟ فقیر پول های خود را که حدود بیست درهم بود نشان داد و حضرت نیز به همان مقدار درهم به او کمک نمود. هنگامی که فقیر پول ها را از آن حضرت گرفت، شکر و سپاس خدای را به جا آورد. و حرکت کرد تا برود؛ حضرت فرمود: صبر کن و سپس پیراهن خود را به آن فقیر داد و فرمود: آن را بپوش؛ فقیر پیراهن را گرفت و پس از شکر خدا، از آن حضرت نیز تشکر کرد و دعای خیری در حقّ حضرت کرد و رفت.

منبع: کافی ج4، ص49

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی