سید

عَــزِیـزٌ عَـلَیَّ أن أرَی الخَــلقَ وَ لا تُــرَی

سید

عَــزِیـزٌ عَـلَیَّ أن أرَی الخَــلقَ وَ لا تُــرَی

فشار آوردن بر جمعیت را خوش ندارم

| دوشنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۵، ۱۲:۵۸ ق.ظ | ۰ نظر

عبدالرحمن بن حجاج می‌گوید: در حال طواف بودم و سفیان ثوری نیز نزد من بود. از امام صادق (علیه السلام) سؤال کردم: رسول خدا (صلی الله علیه و آله) هرگاه به حجرالأسود می‌رسیدند چه می کردند؟
امام فرمود: رسول خدا (صلی الله علیه و آله) در هر طواف واجب و مستحب، حجرالأسود را لمس می‌نمود.
عبدالرحمان می‌افزاید: امام مشغول طواف بودند و من با کمی فاصله

دنبال ایشان حرکت می‌کردم، دیدم حضرت به حجرالأسود که رسیدند آن را لمس نکردند، به ایشان عرض کردم: آیا شما به من خبر ندادید که رسول خدا (صلی الله علیه و آله) در هر طواف واجب و مستحبی، حجرالأسود را لمس می‌فرمود؟
امام فرمودند: آری.
عرض کردم: ولی شما از حجرالأسود گذشتید و آن را لمس نکردید.
حضرت فرمودند: رسول خدا (صلی الله علیه و آله) هرگاه به حجرالاسود می‌رسیدند، مردم [حق‌شان را می‌شناختند و] برای ایشان راه باز می‌کردند تا حجرالأسود را لمس کنند. ولی اکنون برای من این‌کار را نمی‌کنند و من ازدحام و شلوغی [و فشار آوردن بر جمعیت و اذیت دیگران] را خوش ندارم.

منبع: کافی، ج4، ص404

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی